مصاحبه حضرت استاد ویژه مدعیان دروغین

سوال: لطفاً نظر مبارکتان را در خصوص برنامه بسوی ظهور ( ویژه مدعیان دروغین ) خصوصاً برنامه مورخه 25/7/89 شبکه دوم سیما را بیان بفرمائید با توجه اینکه حضرتعالی یک کارشناس زحمت کشیده در حوزه مهدویت می باشید معیارهایی را برای تشخیص مدعیان دروغین با افراد دلسوخته و واقعی را برای روشن شدن اذهان جوانان عنوان و مطرح بنمایید :

حضرت استاد : بسم الله الرحمن الرحیم

من از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در خصوص برنامه بسوی ظهور خصوصاً ویژه برنامه مورخ فوق تشکر و قدردانی میکنم ، بنده بعنوان یک شخص آگاه از این مسئله حدود یکصد مدعی را میشناسم که از این مدعیان ، شاید یک نفر صادق باشد و بقیه کاذب میباشند و اگر علمای ما و روحانیت آگاه مقابل باطل نایستند پس چه کسی باید جلوی باطل را بگیرد ما یک عمر نان امام زمان را خورده ایم که در چنین روزهایی پیش مرگ امام زمان باشیم علاوه بر آن متأسفانه بعضی ها برای ظهور تاریخ تعیین میکنند و این خلاف صریح فرمایشات ائمه معصومین است و در سفینه البحار کلمه « توقیت » فرموده : ( کذب الوقاتون ) و در جایی دیگر فرموده اند : « ومن وقت لک شیاً فلا ابن ان تکذبه نحن اهل بیت لا نوقت لشی » : یعنی کسی که برای تو تاریخ ظهور تعیین کند هیچ مترس و توقیت را تکذیب کن زیرا ما اهل بیتی هستیم که وقت ظهور را به هیچ کس نگفته ایم ، بنده اعتقاد دارم حضرت خودشان میدانند ولی دیگران حتی مراجع تقلید که نواب عام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف ) هستند نمیدانند و این نکته را هم عرض کنم که توقیت با تقریب ( نزدیک داشتن ) فرق دارد بنده دلائلی دارم و معتقدم ظهور نزدیک است اما نمیدانم یک سال مانده یا یکصد سال « انهم یرونه بعیدا و نراه قریبا » .

یا مثلا بعضی ادعای ملاقات میکنند بنده اعتقاد دارم اولا امکان ملاقات هست ولی هر کس ادعای ملاقات بکند یقینا دروغ میگوید زیرا خود حضرت بقیه الله فرمودند: « و اما من ادعی المشاهده فهو کذاب مفتر »

و اگر کسی ادعا کند که من اوتاد و ابدال را دیده ام بعید نیست ولی اگر کسی امام زمان (عج) را دید باید احترام فرمان امام زمان را حفظ کند.

هر که را اسرار حق آموختند                        مهر کردند و دهانش دوختند

سوال : ما با چه معیارهایی مدعیان کاذب را از افراد شایسته و صالح تشخیص بدهیم ؟

حضرت استاد : برای تشخیص مدعیان صادق از کاذب راههای وجود دارد اولاً : سؤال از علمای خبره چرا که در قرآن کریم خداوند میفرماید :

فسئلوا اهل ذکران کنتم لا تعلمون

از آگاهان سؤال کنید (اهل ذکر) مادامی که چیزی را نمی دانید .

ثانیاً مدعیان کاذب مطالب آنها مستند نیست ما برای هر مطلبی یا باید دلیل عقلی داشته باشیم یا دلیل نقلی در دلایل نقلی ، هم باید از قرآن کریم و احادیث ائمه معصومین تبعیت کنیم و خلاصه آنکه برای ما حجت چهار چیز است: عقل ، کتاب ، اجماع و سنت . و از اول تاریخ اسلام تا کنون همه مراجع و علماء فرموده اند خواب و مکاشفات حجت نیست زیرا هم خواب هم مکاشفه به دو قسم است مکاشفه رحمانی و شیطانی ، خواب رحمانی و خواب شیطانی ، خداوند متعال در قرآن میفرمایند : ان الشیاطین لیوحون الی اولیائهم  

من با کمال صراحت اظهار میدارم با حال مکاشفه آشنا هستم اما به هیچ وجه به مکاشفات اعتماد نمی کنم و لذا بعضی مطالب شاذ و نادر که از بعضی اولیاء الله نقل میکنند و سند آن مکاشفه است به عنوان حجت من قبول ندارم همان که گفتم فقط آن چهار چیز حجت است فلذا باید پیرو مراجع تقلید بود زیرا منطق آنان همین است .

سوال : آیا مصادیقی هم از بعضی مدعیان مد نظر حضرتعالی میباشد ؟

حضرت استاد : از این قبیل مدعیان از همان اوائل غیبت صغری تا کنون فراوان مشاهده شده ، بعضی از آنها را که نشان از سادگی مردم دارد و وانگهی آسوده شبی خواهد و خوش مهتابی که با فرصت کافی نمونه هایی عرض کنم. بنده نسبت به مملکت خودم سعی میکنم آگاه و هوشیار باشم و لازم است همگی برای خدمت به حضرت ، با اینچنین قضایا هوشیارانه عمل کنند . دست وزارت اطلاعات درد نبیند که تا کنون چندین شبکه جاسوسی را در بین همین افراد مدعی دستگیر کردند .

در پایان عرائض به شما توصیه میکنم دست از حمایت رهبری و نظام بر ندارید و نسبت به خائنین مملکت و اسلام بی تفاوت نباشید و بدانها هیچ رحم نکنید . 

طبقه بندی: